loading...
سایت تفریحی سرگرمی بروز3
علی بازدید : 650 پنجشنبه 1390/05/13 نظرات (0)
خواص بعضی  میوه وسبزیها را در ادامه مطلب بخوانید

گلابی

 میوه ای است که گونه هایی مختلف با طعم هایی متفاوت دارد این میوه حاوی ویتامین ای و ث و همچنین دارای کلسیم، آهن، منیزیم و روی است. چون گلابی میوه ای آبدار است، در زیبایی پوست بسیار مفید میباشد. یکی دیگر از خواص گلابی خاصیت ملین بودن آن است و دانه های ریزی که در موقع خوردن گلابی احساس می کنید، برای دفع مواد زائد مفید می باشند.
املاح پتاسیمی که در گلابی وجود دارد اسیداوریک را به هر اندازه و مقداری که باشد حل می کند، به همین جهت افراد مبتلا به رماتیسم، نقرس و آرتروز می توانند از گلابی بهره زیادی ببرند.
در یک عدد گلابی متوسط حدود 4 گرم فیبر وجود دارد. هر صدگرم گلابی از لحاظ تغذیه ای دارای 60 کیلوکالری، نیم گرم پروتئین، نیم گرم چربی، 14 گرم گلوسید، یک و نیم گرم فیبر و 130 میلی گرم پتاسیم است.

انار

یکی از میوه هایی است که از قدیم وجود داشته است حتی در کتب مقدس چندین بار نام آن ذکر شده است. از این نوع میوه در حدود بیست نوع مختلف در دنیا موجود است.
انار سرشار از ویتامین و بعلت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد. خوردن دانه های انار به مراتب بهتر از نوشیدن اب انار است. انار میوه ای است که به آن خون ساز می گویند و به همین علت بهترین موقع برای مصرف آن صبح و قبل از صبحانه است. این میوه مقوی قلب، مفرح، دفع کننده چربی، رفع کننده سموم اغلب عفونتهای داخلی، دفع کننده حرارت، و خوردن انار با پرده های سفید رنگ آن شکم را دباغی می کند. 

هویچ

سرشار از ویتامین آ، ب، د، ث، است، دارای آهن، منگنز و چند فلز حیاتی دیگر. و دارای قندی است که برای مبتلایان به مرض قند ضرری ندارد و مقوی است. خوردن آن پوست را نرم و لطیف و زیبا می کند و برای دردهای معده و پایین آوردن تب مسکن خوبی می باشد و نیز جوشانده هویج و پیاز که به آن ابلیمو زده باشند عامل مؤثری برای درمان امراض عصبی است.
به علت داشتن ویتامین های آ، ب، د تأثیر نیکویی در رشد دارد و برای کم خونی و کمبود ویتامین زیاد توصیه شده است، امراض کبدی و صفرایی و کلیوی را درمان می کند و همچنین در رفع قولنج و بیماری آپاندیس نیز مؤثر است.
قابل توجه است که هویج پخته مغذی تر از هویج خام است.

طالبی

میوه ای خنک و اشتها آور است که در تابستان تشنگی را برطرف می کند. طالبی ادرار آور و ملین است و باعث طراوت و شادابی پوست می شود.
به علت داشتن پتاسیم و عطر مطبوع، مقوی برای قلب بوده و عروق را باز می کند.
خوردن طالبی و گرمک را به مادران شیرده توصیه می کنیم که باعث افزایش شیر می شوند.
برای کم خونی و نقرس و روماتیسم نیز مفید می باشد. و دارای ویتامین های آ، ب1، ث، پروتئین، سلولز، کلسیم، پتاسیم، آهن و قند است.

آلبالو

آلبالو، مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند. هسته آلبالو، ضد اسهال و قابض خوبی است و ضد فشار خون نیز می باشد. آلبالو، ضد مواد صفراوی، ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است.
در ضمن این میوه اشتها آور خوبی نیز می باشد، و برای رفع خارش های پوستی مؤثر و مفید است.مصرف آلبالو خواص گیلاس را دارد و مصرف آن، اعصاب را آرامش می دهد ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

آناناس

پژوهشگران دریافته اند که یک برش آناناس تازه خشکی و دردهای گلو را که اولین نشانه های سرماخوردگی و آنفولانزا است کاهش می دهد. کارشناسان تغذیه می گویندکه قند آناناس بالاست، و آناناس سرشار از مواد مغذی است. سریع جذب می شود و آنزیم هایی دارد که به هضم غذا کمک می کند، و خوردن سه برش آناناس تازه یا 5/1 لیوان آب آناناس به محض احساس خارش گلو بسیار مفید است. آناناس علاوه بر داشتن ویتامین های مهمی مانندآ، ب، ث، فلزاتی همچون پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر، گوگرد و منگنز نیز دارد.
برای کسانی که سوء هاضمه، ضعف بدن، چاقی، التهابات مفاصل و تصلب شرایین دارند بسیار مفید است. اما به سبب داشتن قند زیاد، خوردن آن به بیماران مبتلا به قند خون سفارش نمی شود. باید توجه داشت که کمپوت آناناس مفید نیست، زیرا آناناس بسیاری از خاصیت های خود را به هنگام کمپوت شدن از دست می دهد، و پزشکان مصرف آناناس تازه را سفارش می کنند.

کاهو

سرشار از ویتامین های (ا)، (ب)، (ث)، (د) و دارای مقدار زیادی نمک های قلیایی، اسیدفسفریک، کلر، فسفاتها، کلرورها، پتاسیم، کربنات دوسود، مس، ید، منگنز، روی، منیزیم و آهن می باشد.
کاهو باعث تحریک اشتها شده و غده های دستگاه گوارش را نیرو می بخشد.برای درمان معده، عصبانیت، تپش قلب، سیاه سرفه، ریه و اعضای تناسلی، یرقان، گرفتگی مجاری کبد و طحال، یبوست، دردهای اعصاب صورت و تحریکات عصبی یا جنسی به کار می رود.

خربزه

امیرالمومنین علی (ع) در مورد خربزه چنین می فرمایدخربزه در نفس خود دارای ده شخصیت است که هر ده تای آن حیاتی و غریزی است1) طعام است یعنی خوردنی است 2) شراب است یعنی نوشیدنی است 3) ریحان است زیرا معطراست 4) حلوا است زیرا شیرین است 5) همچون گیاه اشنان مفید است 6) همچون خطمی در تصفیه روده ها مؤثر است 7) سبزیست زیرا خواص سبزی در آن است 8) نان خورش مردم است 9) به جای دوا قوه باه را می افزاید و مثانه را می شوید و ادرار را به جریان می اندازد 10) در خربزه هیچ درد و بیماری نیست.

پسته

مغز پسته طبیعت گرم دارد و دانه ای مقوی و فربه کننده با خاصیت غذایی زیاد است. لذا افراد چاق از خوردن آن باید اجتناب کنند.
ترکیبات شیمیایی پسته عبارتند ازآب، پروتئین، چربی، کلسیم، آهن، فسفر، املاح معدنی، کربوهیدرات و ویتامین ب.
کم خونی و ضعف شدید را معالجه می کند و تقویت کننده قوای جنسی است، برای تقویت قلب و هوش و حافظه نیز مؤثر است. چنانچه ضعف یا نارسایی کبد و کلیه دارید و یا به نقرس و دیابت مبتلا هستید از خوردن پسته خودداری کنید.

شما می توانید دراین سایت تبلیغات رایگان بکنید فقط کافیست به صفحه اصلی بروید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
من علی هستم وامیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید لطفا نظر بذارید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2309
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 82
  • تعداد اعضا : 2446
  • آی پی امروز : 319
  • آی پی دیروز : 103
  • بازدید امروز : 827
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,591
  • بازدید ماه : 10,163
  • بازدید سال : 76,014
  • بازدید کلی : 3,214,833